Powrót do formy po porodzie

0
224
Powrót do formy po porodzie

Ciąża to dla kobiety czas, w którym przeżywa rewolucję hormonalną, co prowadzi, między innymi do wahań nastrojów, wzmożonego apetytu, czy przybierania na wadze.I praktycznie każda kobieta marzy o tym, by po ciąży wrócić do sylwetki sprzed kilkunastu miesięcy. I właśnie tym aspektom ciąży poświęcony jest poniższy tekst.

Jak obniżyć wagę ciała bez szkody dla organizmu?

Zatrzymana waga, bądź zbyt wolny jej spadek to bolączka wielu kobiet w okresie połogu. Zanim jednak przejdziemy do kwestii walki ze zbędnymi kilogramami, konieczna jest świadomość, iż w przypadku naturalnego porodu kobieta dużo szybciej może rozpocząć ćwiczenia fizyczne, niż ma to miejsce w przypadku, kiedy poród odbył się poprzez cesarskie cięcie.

A jakie ćwiczenia można wykonywać po ciąży?

Bez problemu można pływać, praktykować jogę i tai chi, ćwiczyć gimnastykę, aerobik, Pilates, a także technikę Alexandra.

Rodzaj ćwiczeń dobiera się do indywidualnych preferencji oraz oczywiście ilości wolnego czasu kandydatki.
Pierwsze treningi nie powinny trwać dłużej niż kilkanaście minut, a następnie można je stopniowo wydłużać. Powinny także odbywać się regularnie.

Wzmocnienie włosów i cery

Hormony dokonują spustoszenia w przemianie materii, ale także ich rewolucja odbija się na cerze i włosach. Niedosypianie, stres i zmęczenie, które towarzyszą młodej mamie, także przyczyniają się do ich osłabienia. Jak więc zadbać o ich formę po ciąży?

Przede wszystkim najlepiej zrobić to jak najszybciej, a niezwykle pomocna może się w tym okazać wizyta u kosmetyczki. Dużym zmartwieniem kobiet jest też pojawienie się rozstępów i choć niewiele można zrobić z już istniejącymi, warto zapobiegać pojawieniu się kolejnych. W przypadku wypadania włosów u kobiet karmiących, istnieje pewien problem, ponieważ dopiero po zaprzestaniu karmienia, mogą wspomagać organizm suplementami. Wcześniej muszą zdać się na szampony i maseczki przeciwdziałające wypadaniu włosów.

Kolejną istotną kwestią jest wysypianie się. To sen jest najważniejszy w procesie regeneracji organizmu i stabilizacji wagi. Dlatego, młode mamy, odpoczywajcie w każdej wolnej chwili, choć najpewniej znalezienie jej jest dla Was niezwykle trudne. Zadbajcie również o kulturę snu, używajcie wyprofilowanych poduszek, dzięki którym odpocznie Wasz kręgosłup.

I bez względu na wszystko, pamiętajcie, że jesteście nie tylko matkami, ale przede wszystkim kobietami. Znajdźcie dla siebie czas.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ