Techniki relaksacyjne, które pomogą ci w walce ze stresem

0
42
Techniki relaksacyjne

Stres daje ci w kość, a związane z nim dolegliwości utrudniają codzienne funkcjonowanie? Wcale nie musi tak być. Możesz podjąć aktywną walkę ze stresem i jego skutkami poprzez odpowiednie techniki relaksacyjne.

Poznaj sprawdzone techniki relaksacyjne, które pomogą ci osiągnąć stan harmonii i uporać się z wieloma zmartwieniami. Dzięki nim odzyskasz równowagę, pozbędziesz się stresu i poprawisz swoją kondycję psychiczną.

Techniki relaksacyjne dla każdego

Stres potrafi uprzykrzyć życie każdemu. Osoby zestresowane często cierpią na różne dolegliwości, takie jak obniżona samoocena, brak wiary w siebie, gorsze samopoczucie czy kłopoty z zasypianiem. W dłuższej perspektywie stają się one bardzo uciążliwe i znacząco utrudniają codzienne funkcjonowanie.

Świetnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem są techniki relaksacyjne. Nie bez powodu zyskują one w ostatnim czasie na popularności. Wiele z nich jest naprawdę prostych, możesz je praktykować nawet w domowym zaciszu. Trzeba też dodać, że istnieje sporo technik relaksacyjnych, więc jeśli poświęcisz trochę czasu na ich poznanie, z pewnością odnajdziesz tę, dzięki której znowu poczujesz przyjemne odprężenie i łatwiej poradzisz sobie nawet z dużym stresem.

Ćwiczenia oddechowe: oddychanie przeponowe

Nim przejdziemy do konkretnych technik relaksacyjnych, warto wspomnieć, że wiele z nich w mniejszym lub większym stopniu opiera się o prawidłowe oddychanie. Jako że oddychanie samo w sobie jest odruchem, który co prawda możemy kontrolować, lecz przez większość czasu zachodzi samoistnie, nie zwracamy większej uwagi na to, w jaki sposób ono przebiega. Tymczasem spokojne i głębokie oddychanie pozwala wejść w stan głębokiego odprężenia. Dlatego przy wielu technikach relaksacyjnych stosuje się ćwiczenia oddechowe, takie jak oddychanie przeponowe. Jak sama nazwa wskazuje, podczas takich ćwiczeń oddechowych w większym stopniu angażowana jest przepona, co pozwala obniżyć napięcie nerwowe oraz odprężyć się nawet przy dużym stresie.

Jak oddychać przeponą? To bardzo proste. Połóż jedną rękę w okolicy mostka i rób wdechy nosem, a wydech ustami – tak, aby unosiła się przede wszystkim twoja ręka, a nie inne części klatki piersiowej. Oddychanie przeponowe wymaga trochę praktyki, warto pamiętać, że nie powinno się napinać mięśni brzucha.

Jakie techniki relaksacyjne stosować na stres?

Jakie techniki relaksacyjne pomagają w walce ze stresem? Jednym z najczęstszych wyborów jest joga –słynie ona z tego, iż dąży do uzyskania harmonii między ciałem a duchem. Ćwicząc jogę, nie tylko pracujesz nad rozciąganiem mięśni i stawów, ale także oczyszczasz swoje myśli i pozbywasz się niepokoju. Często towarzyszy jej medytacja.

Na medytacji opierają się też wizualizacje. Potrzebujesz jedynie kawałka cichego i spokojnego miejsca. Wyobraź sobie dowolny przedmiot i skup się na nim całkowicie, postaraj się poczuć go niemal całym ciałem, pozbywając się przy tym wszystkich pozostałych myśli. W podobnych warunkach wykonuje się relaksację progresywną Jacobsona. Wymaga ona dużego skupienia – dzięki naprzemiennemu napinaniu i rozluźnianiu określonych grup mięśniowych osiągasz stan pełnej relaksacji każdego fragmentu swojego ciała.

Do wspomnianych technik relaksacji, a także wielu innych, możesz dołączyć też muzykoterapię. Kojące dźwięki przyrody lub specjalna muzyka odprężająca pozwolą ci odpłynąć w świat relaksu i choć na chwilę zapomnieć o wszystkich problemach.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ